søndag 24. mars 2013

Jeg elsker Cody Lundin. Han er mitt nye idol. Det begynte med at jeg så Dual SurvivalNetflix, der ligger nemlig første sesong. Det er en Discoveryproduksjon, og nå i starten av 2013 har sesong tre allerede begynt. I de to første sesongene jobber han sammen med Dave Canterbury, og i hver episode blir de satt i en ny situasjon hvor de må overleve og komme seg så raskt som mulig tilbake til sivilisasjonen. Man får se både suksess og motgang, og de gjør ikke ting bare fordi de kan eller fordi de vil vise seg fram, men de viser noen gode måter å overleve i ulike miljøer på.

Jeg kan jo nevne at når jeg var ferdig med første sesong av Dual Survival så fikk jeg abstinenser, så jeg forsøkte meg på ulike serier, som f. eks Man vs. wild. Den synes jeg var veldig stressende og ekstrem, noe som jeg synes er veldig typisk for dokumentarer og realitytv (politiserier, dyreserier etc) for tiden. Når jeg ser på TV ønsker jeg å stresse NED. Bear Grylls, som er the man, er jo en dyktig type, men for meg virker Dual Survival mer realistisk orientert og mer behagelig å følge med på.

Cody Lundin har en egen hjemmeside.

Etter dette har jeg blitt inspirert! Men kanskje ikke på den måten du tror, Jeg er blitt inspirert til å ikke ha så mange ting. Jeg ønsker å få det mer oversiktelig hjemme. Jeg ønsker å stresse ned, både tankene og shoppingen og alt. Og det blir nok vanskelig. Men får vel ta det rolig da. Jeg ønsker å kanskje lage mer selv istedet for å kjøpe alt nytt, evt kjøpe på loppis eller finne på finn.no. Det er mine mål, håper jeg klarer å jobbe mot dem! Jeg har jo alltid planer hjemme - å jeg vil ha ny tv-benk, jeg vil ha sånn og sånn, jeg må kjøpe ditt og datt. Det er jo et fryktelig stress. Spesielt når jeg må spare og ikke har råd til å kjøpe noe. Så da er det vel bedre å ikke ha så mange ting da, da trenger jeg jo mindre oppbevaring. Og har man det ryddig rundt seg, får man det ryddig i hodet, har jeg hørt ;)


Ingen kommentarer:

Kommenter artikkelen